Glemt kodeord?

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: 500.000 til investering månedligt - hvad er smartest?
Rang:
Ny på Finando

Hej,

Jeg har først lige fundet Finando.dk, og har før postet nedenstående på et andet forum uden at få ret meget brugbart ud af det.

Jeg er i den heldige situation at der er enorm medvind i mit firma i
øjeblikket. Jeg er ene-ejer og eneste ansatte. Der er et overskud på
500.000+ pr måned som jeg ønsker at investere - eller rettere, sikre,
så de ikke forsvinder mellem hænderne på mig ved et bankkrak, ny
finanskrise mv. Ideen er at trække penge ud af virksomheden nogle 3-4
gange om året og investere dem.

Jeg er absolut begynder mht. investeringer, har aldrig investeret før.

Jeg har ikke umiddelbart planer for at skulle bruge pengene. De skal
primært sikres, så det er investering/opsparing med lav risiko jeg er
ude efter, til at starte med ihvertfald. Jeg ønsker ikke selv at være
meget involveret i det daglige mht. investeringerne. Jeg ønsker at
overlade det til nogen der har forstand på det, og selv tage mig af mit
firma som jeg har forstand på.

Det første der gøres er at indbetale hvad man må med fradrag på en ratepension.

Jeg har talt med Nordea om en Private Banking aftale. Det lyder
fornuftigt, med 60% i obligationer og 40% i aktier. De foreslår
naturligvis investering via Nordeas investeringsforeninger (aktier, 8
forskellige foreninger), nogle 2% RD obligationer, andre obligationer
gennem Nordea Invest (3 forskellige) samt nogle strukturerede produkter
(4 Nordea produkter).

Lyder det fornuftigt? Min lille bekymring er at de stort set kun
anbefaler dem selv, men på den anden side har jeg det OK med at det er
en stor bank der står for det, da jeg ikke regner med der kan fuskes så
meget i f.eks. Nordea :-)

Hvis du havde 500k pr. måned, ingen forstand på investering, hvad ville
du så gøre? Hoppe på et tilbud som ovenstående? Pengene skal være så sikre som muligt hvis f.eks. den europæiske økonomi går helt ned. Der er jo masser af reklamer for bl.a. investering i solenergiparker i Spanien, ejendomsprojekter i Tyskland/England osv. osv. Jeg kunne også bare lade dem stå på en såkaldt højrentekonto, eller rettere, flere, når nu bankgarantien nedsættes til 750k pr. kunde.

Hjælp :-)

Offline Profil E-mail  

Titel: Re: 500.000 til investering månedligt - hvad er smartest?
Rang:
Finando af 2. grad

Du skriver i dit indlæg, at ideen er at trække penge ud af virksomheden 3-4 gange om året. Har du overvejet at investere i dit selskab? Du skriver ikke, om virksomheden drives i selskabsform eller som enkeltmandsvirksomhed.

Jeg forstår godt dine bekymringer ved anbefalinger fra en bank, der udelukkende vælger egne investeringsforeninger. Nordeas valg er naturligvis logisk, da indtjeneningen her sandsynligvis er højest for banken. Derimod tror jeg ikke, at risikoen er højere hos Nordea end hos andre banker. I din gunstige situation vil jeg ikke forhaste mine investeringer. Jeg vil derfor råde dig til at besøge flere banker, og få et investeringsoplæg fra dem.

Fordelingen på 60/40 i henholdsvis obligationer/aktier lyder fornuftigt, men afhænger igen af din situation. Du må gerne beskrive din investeringsprofil lidt mere. Alder, formuestørrelse osv.

Du nævner tillige investeringsmuligheder indenfor solenergi osv. Personligt investerer jeg kun i investeringsobjekter, som jeg selv finder interessant. Det samme bør du gøre, da de mange prospekter sælger godt.

Bankgarantien bør du også tage højde for.

Held og lykke med dine investeringer.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ny på Finando

Hej,

ja, jeg fik lige udeladt en vigtig detalje. Med at trække penge ud af firmaet 3-4 gange årligt menes at flytte overskud fra driftselskabet til mit holdingselskab. Det er i holding investeringerne skal foretages.

Mht. andre oplysninger, så er jeg sidst i 30'erne, skylder lidt over 1 mill i mit hus til ca. 2.8 mill. "Opsparing" står i virksomheden.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

Hvad med at lave en udlånsforretning til folk med behov for små lån eks. 5.000,00 og op til 50.000,00.

Afvikling over max.5 år på max lånebeløb.

Om alt andet kunne det give en flow i pengestrømmen og du kunne få nogle fede renter.

Jeg stiller mig gerne til rådighed som forvalter.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Finando af 4. grad

Den amerikanske storinvestor Warren Buffet bruger blandt andet dette råd: Lad være med at investere i noget som du ikke forstår. Det kan måske være relevant da du er nybegynder i investering. Du skal i hvert fald sørge for at få en ordentlig forklaring af risikoene ved dine investeringer.

Hvis man vil have et højt afkast af sine penge, må man leve med en høj risiko. Det lyder det ikke som om du vil, da du vil sikre dine penge.

I stedet for at gå til en bank kunne det være en ide at finde en uafhængig økonomisk rådgiver - det koster nogle penge, men kan måske være givet godt ud. Tv2 bruger Kim Valentin fra et firma som ligger i Fredensborg. Tror firmaet hedder Finanshuset. Han lyder fornuftig at høre på.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Administrator
Brugeravatar

Geografisk sted:
Aalborg

Hej Nyrig,

Med hensyn til din fordeling mellem aktier og obligationer, så skriver Basisbank følgende:

Lav risiko: 80 % obligationer, 20 % aktier

Mellem risiko: 70 % obligationer, 30 % aktier

Høj risiko risiko: 50 % obligationer, 50 % aktier

Kilde: https://www.basisbank.dk/raadgivning/in ... gode_raad/

Venlig hilsen

Kim

Offline Profil E-mail  

Rang:
Finando trainee

Hej nyrig!
Jeg er faktisk enig i det der skrives andet sted, at du bør tá en snak med mere end en bank/investeringekspert og så vælg den du føler dig mest tryg ved - i den forbindelse ville vi i Basisbank naturligvis gerne give vores bud. Det vi bl.a. kan tilbyde dig er et team af garvede folk inden for såvel investering som pension(sregler). Vores fordel er at der i bogstaveligste forstand ikke er så langt mellem afdelingerne, så der er en tæt dialog afdelingerne imellem om hvad vi bedst gør for den enkelte kunde i den givne situation.

Ift. din investeringssituation så har vi i Basisbank nogle grundlæggende filosofier til hvordan man bør investere men det kommer i bund og grund an på din risikoprofil og da du ikke virket som om du er interesseret i de store risici ville jeg, som du også selv nævner foreslå at du starter med at sætte dig ned med en garvet pensionrådgiver og afklare præcist hvilke muligheder der ligger på pensiondelen og hvordan du så at starter med at sikre alderdommen - first thing first. Når det var 100% afklaret burde du så tage en snak med en investeringsrådgiver. I dit tilfælde kunne det også være at du skulle vælge at sætte nogle af dine penge ind på højrentekonti (den kan vi dog ikke tilbyde pt.) eller aftaleindlån, fortjenesten bliver muligvis ikke lige så høj som den kan blive på aktier, men du ved hvad du får, og specielt i disse lidt mærkelige tider hvor det mildest talt er svært at spå om verdensøkonomien kunne det være en del af en samlet løsning.

Er du interesseret i at få et bud fra Basisbank er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg sørge for at samle et lille Team som forhåbentlig kan hjælpe dig med dine svar enten på et møde eller blot telefonisk.

Venlig hilsen
Kåre M. Rasmussen
Kaare.Rasmussen@basisbank.dk

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

Der er mange om budet, for næsten alle har vel en mening, men vil ønske dig held og lykke med invisteringen

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ny på Finando

Jeg har placeret et mindre beløb (€60.000) i en valuta investering, og det har givet mig ca 20% om året de sidste 2 års tid.

Da jeg undersøgte markedet var det hvad jeg kunne finde som havde det bedste afkast med en rimelig risiko.

Du er velkommen til at skrive til mig hvis du vil have navnet på selskabet.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ny på Finando

Hej Nyrig

Jeg vil også klart anbefale dig at bruge en uvildig rådgiver enten Finanshuset eller uvildige.dk. Fordelen er at de kun tager dit parti og ikke er "rådgivere" (sælgere) som bankerner er. Det koster godt nok lidt, men det ser ud til at du har råd til det ....

Vil du iøvrigt løfte sløret for hvad det er du går og laver med din forretning ?

Offline Profil E-mail  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste