Du skriver i dit indlæg, at ideen er at trække penge ud af virksomheden 3-4 gange om året. Har du overvejet at investere i dit selskab? Du skriver ikke, om virksomheden drives i selskabsform eller som enkeltmandsvirksomhed.
Jeg forstår godt dine bekymringer ved anbefalinger fra en bank, der udelukkende vælger egne investeringsforeninger. Nordeas valg er naturligvis logisk, da indtjeneningen her sandsynligvis er højest for banken. Derimod tror jeg ikke, at risikoen er højere hos Nordea end hos andre banker. I din gunstige situation vil jeg ikke forhaste mine investeringer. Jeg vil derfor råde dig til at besøge flere banker, og få et investeringsoplæg fra dem.
Fordelingen på 60/40 i henholdsvis obligationer/aktier lyder fornuftigt, men afhænger igen af din situation. Du må gerne beskrive din investeringsprofil lidt mere. Alder, formuestørrelse osv.
Du nævner tillige investeringsmuligheder indenfor solenergi osv. Personligt investerer jeg kun i investeringsobjekter, som jeg selv finder interessant. Det samme bør du gøre, da de mange prospekter sælger godt.
Bankgarantien bør du også tage højde for.
Held og lykke med dine investeringer.