Glemt kodeord?

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kan det betale sig?
Rang:
Ny på Finando

Jeg har modtaget nedenstående brev (se link) omkring lånomlægning (BRF-kredit)

Er det noget der kan betale sig?

Hvorfor der er så stor difference imellem lånerenten og obligationsrenten på det nuværende lån?

http://www.gratisimage.dk/image-7FC4_4BE92473.jpg

Offline Profil E-mail  

Titel: Re: Kan det betale sig?
Rang:
Finando af 5. grad

Hej,

Nu kunne det være rart at se beregningen efter skat, idet at du får et kurstab på mindst 60.000 tkr. ved omlægningen - og jeg kunne ikke se om du kunne indfri det nuværende lån til kurs 100 - men det kunne jeg ikke forestille mig.

Men uden at jeg har forsøgt at regne på det efter skat, vil der være en lille årlige besparelse. Men den er bestemt ikke særlig stor.

Har du overvejet andre muligheder?

Nu skal jeg ikke lokke dig ud i noget - men da renten er utrolig lav, kunne man overveje at omlægge til et variabelt lån med 5% renteloft. Så vil renten være ca. 1,6% og du kan sove trygt da der er et renteloft på 5%. Det var måske noget sjovere ?

Mvh Freekyzone

Offline Profil E-mail  

Titel: Re: Kan det betale sig?
Rang:
Ægte Finando

Det er en ren jungel med alle de former for lån, og hvad der kan svarer sig idag er ikke godt i  morgen.

Ville være lettere hvis alle fradrag for renter blev fjernet og vi betalte en ren % af alle tjente kroner, men nok utopi at tro det bliver sådan, det ville jo igen ramme regeringens artsfælder = dem der har penge nok

Offline Profil E-mail  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ]