Glemt kodeord?

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fortuna Scandinavia!
Rang:
Ny på Finando

Hep hey alle sammen.

Jeg blev tilbudt en meget fordelagtig opsparingsløsning fra et selskab, der går under navnet Fortuna Scandinavia. Jeg lavede en kontrakt med dem men fortrød senere inden indbetalingen startede, idet jeg blev usikker på, om selskabet var svindel. Jeg fik derfor annulleret min aftale og kontaktede SKAT og deres tilknyttede pensionsrådgivere, der kunne oplyse mig om, at Fortuna Scandinavia IKKE har tilladelse til at gøre forretninger i Denmark. Det er et selskab beliggende i Lichtenstein, og pengene du indbetaler overføres derfor også til dette land, der jo som bekendt er meget hemmeliggjort, når det kommer til pengesager. Derfor er der INGEN garanti for at man får pengene igen som aftalt!

Skriver det her så andre ikke laver samme fejl som mig og tror at det er en super forretning.

Har meget info bag, så har I spørgsmål eller ønsker I kontakter indenfor pensionsrådgivning så skriv endelig. Jeg har været MEGET tilfreds med den hjælp jeg har modtaget forskellige steder fra.

Vh Nina.

Offline Profil E-mail  

Titel: Re: Fortuna Scandinavia!
Rang:
Ægte Finando

Havde de sagt til dig, at det var et dansk firma? For det er vel ikke ulovligt for et udlandsk firma at drive virksomhed i Danmark, men selvfølgelig svindel, hvis de påstår, at de er et dansk firma.

Har du fundet andet om dem på Internettet? Jeg har nemlig ikke kunne søge frem til andet negativt om Fortuna Scandinavia.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ny på Finando

Jeg kan oplyse, at Fortuna Scandinavia ikke er registreret som en virksomhed, der har tilladelse til at drive finansiel virksomhed og er under tilsyn hos Finanstilsynet.

Derudover udleverer Fortuna Scandinavia ingen kopi af den underskrevne aftale, hvilket gjorde mig mistænksom. Ved ikke om det er fub, men ingen pensionsrådgivere kender til firmaet og sælgeren gjorde ikke opmærksom på evt. beskatningsregler ved udlandske opsparinger som er gældende.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

Ja okay, det lyder skummelt.

Er der andre som kender til dem, eller som har læst om dem?

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ny på Finando

Jeg konsulterede ialt 31 pensionsrådgivere og ingen kendte noget til firmaet. Sælgeren fortalte mig, at det var et meget kendt firma der var repræsenteret i 67 lande. Dog kan jeg ikke finde noget om firmaet på nettet andet end deres egen hjemmeside der ikke indeholde nogle brugbare oplysninger.

Igen, jeg ved ikke om det er fup eller ej. Jeg synes bare ikke at andre skulle blive usikre som jeg. :)

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

Nina skrev:

Jeg konsulterede ialt 31 pensionsrådgivere og ingen kendte noget til firmaet. Sælgeren fortalte mig, at det var et meget kendt firma der var repræsenteret i 67 lande. Dog kan jeg ikke finde noget om firmaet på nettet andet end deres egen hjemmeside der ikke indeholde nogle brugbare oplysninger.

Igen, jeg ved ikke om det er fup eller ej. Jeg synes bare ikke at andre skulle blive usikre som jeg. :)

Tror chancerne for at få dine penge igen, er det samme som når man spiller lotto, nemlig meget lille.

Godt du fik trukket følehornene til dig.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

Ja, man skal ikke gamble med sin pensionsopsparing.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

NewbieInvester skrev:

Ja, man skal ikke gamble med sin pensionsopsparing.

Næ der findes masse af andre steder man kan sætte sine penge til

Offline Profil E-mail  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ]