Glemt kodeord?

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Er det lovligt ?
Rang:
Ny på Finando

Jeg er indvalidepensionist og får efter de gamle regler, samt jeg har særeje. min mand som jeg har mødt for ca 7 år siden og snart været gift med i 4, er her fra sidste år blevet tilkendt indvalidepension.

Men der undre mig meget er at når de skal regne min pension samt tillæg ud bliver han regnet som medforsørger. Men nu her da du skulle regne hans ud  førtidspesion ud , regner de ham som ikke forsørger . han er dog ikke far til drengene. men det jeg vil jhøre af må de tage fra mig, og så sige at han ikke er medforsørger når de regner han pension ud ?

Offline Profil E-mail  

Titel: Re: Er det lovligt ?
Rang:
Ægte Finando

hhpa skrev:

Jeg er indvalidepensionist og får efter de gamle regler, samt jeg har særeje. min mand som jeg har mødt for ca 7 år siden og snart været gift med i 4, er her fra sidste år blevet tilkendt indvalidepension.

Men der undre mig meget er at når de skal regne min pension samt tillæg ud bliver han regnet som medforsørger. Men nu her da du skulle regne hans ud  førtidspesion ud , regner de ham som ikke forsørger . han er dog ikke far til drengene. men det jeg vil jhøre af må de tage fra mig, og så sige at han ikke er medforsørger når de regner han pension ud ?

Jeg er også førtidspensionist og min kones indtægt betyder også at de tager noget af min pension. Så jeg vil tro at når i er gift er i stillet på samme måde.

Offline Profil E-mail  

Rang:
Finando af 5. grad

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål...

Men der er forskel på at de ser på dig, og regner din mand med som forsørger når pension og pensionstillæg skal beregnes - det er helt normalt.

Hvad der skal beregnes på din mand er jeg slet ikke med på - du skriver en halv sætning om at i har børn, men de er ikke hans børn - jeg forstår slet ikke hvad du mener - er det sociale ydelser til børnene eller er det sociale ydelser til din mand at spørgsmålet går på? ...

Der kan godt være forskel på beregning af sociale ydelser i relation til dine børn mht. om din mand skal regnes med eller ej.

Men jeg vil meget gerne forsøge at svare - skriv lige den sidste del af spørgsmålet igen :-)

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

hhpa skrev:

Jeg vil også opfordre dig til at omformulerer dit spørgsmål!

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men her i Vejle, har vi 1 gang om ugen gratis advokat hjælp, det kunne måske være en løsning for dig også

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando
Brugeravatar

Geografisk sted:
9900 Frederikshavn
Jeg forstår godt spørgsmålet og tillader mig lige at ridse op, det spørgsmålet går på er om det er normalt at når der er tale om invalidepension på gamle regler at så medregnes ægtefællen som medforsørger, hvor når der udregnes efetr de nye regler så medregnes ægtefællen IKKE som medforsørger. Det er sådan jeg forstår det. Det med ungerne er blot en bonus info.

Da din blev udregnet havde han ikke da et fuldtidsjob eller? For det kan jo godt være det der var skyld i at han blev medregnet som medforsørger dengang...

Hellere en god trekant end en ond cirkel...

Offline Profil E-mail  

Rang:
Ægte Finando

Sådan som jeg forstår spørgsmålet er det lovligt, da det er 2 forskellige måder beløbene bliver udregnet på.

Gammel regel:

Her kan du selv tjene noget uden det bliver modregnet, din partners indkomst regnes ikke med når din udbetaling skal fastsættes.

Ny regel:

Du må stadigvæk tjene noget, men bliver modregnet og du bliver trukket såfremt der er anden indkomst på adressen

Offline Profil E-mail  

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ]